Daniyaprincess’s Blog

March 3, 2011

Perlukah, patutkah… aku berbuat demikian?

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 3:56 pm

Salam semua…..

terlalu lama aku rasakan jejari runcingku tidak mengetuk papan keyboard laptop yang menjadi peneman setiaku selama beberapa tahun ini. mungkin kerana masa terlalu mencemburuiku untuk membiarkan ku menghabiskan walau sedetik di depan lappy kesayangan….

masa terlalu lama berganjak bak kata orang putih time is running and always running… hahaha ( aku bukan seorang pendeta bahasa….. lebih-lebih lagi bahasa Inggeris…….

setiap orang mempunyai angan-angan, impian dan cita-cita masing-masing, begitu juga aku…. aku mahu menulis buku dengan menggunakan namaku,, aku bukan mahukan nama dan kepopularan tapi aku mahu semua orang membaca apa yang aku tulis…..

Aku seorang wartawa, impian yang aku bina sejak kecil akhirnya menjadi kenyataan, aku berjaya… namun, aku bukan sehebat orang lain yang tidak pernah membuat silap, aku perlu bertatih seperti seorang anak kecil yang sentiasa jatuh apabila cuba berjalan…

selama hampir sembilan bulan aku bergelar seorang wartawan, berjuta pengalaman yang aku kutip, aku sentiasa mengingatkan diri aku supaya jangan cepat merasa puas dan bangga dengan apa yang dilakukan..

tapi aku manusia, aku sentiasa membuat kesilapan… kenapa perlu menghukum aku dengan mengatakan aku seorang yang tidak pandai dalam menulis… yaa… aku anggap itu sebagai satu pengajaran tetapi aku juga malu….

tidak dinafikan aku juga merasa geram… kenapa aku yang sering salah? tapi apa mampu aku buat sebab! aku bukan sesiapa yang berkepentingan……………

aku tahu aku mampu bertahan……………
ini semua adalah cabaran yang harus aku halangggggggggggggg………….
thanks to all yang membuatkan semangat aku mendidihhhhhhhhhh

wajarkah aku merasa marah bila ada pihak yang menghentam aku…….. membuat aku tertekan dengan,,,, cuba ajar aku perlahan,,, aku boleh buat jangan hina akuuuuu……….

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

