Daniyaprincess’s Blog

May 28, 2009

22 Mei 2009, Kenangan yg tak mungkin aku lupa………

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 3:44 am

Salam Sumer.
bertemu kembali kita di dalam Daniya Princess blog. Cerita yang bakal aku coretkan ini merupakan pengalaman yang tak mungkin aku lupakan sepanjang hidup aku di muka bumi allah ini. Peristiwa itu berlaku tanggal 22 mei 2009, hari jumaat………..
kepulangan aku dari tempat kerja dihadiahi dengan perasaan yang sukar untuk aku gambarkan!!! nak tau tak? rumah yang aku diami selama tiga minggu telah dinaiki perompak, eeeeeeeeeeeeeeeiii memang perompak kelas bawahan betullah……… geram sangat dengan perompak tu sampai tak terkeluar air mata, selidik punya selidik……….. rupanya barang2 aku yang paling banyak kena rompak, ADUHHHHHHH………..
masuk je dalam rumah tu memang macam tongkang pecah, dahsyat sungguh. rumah bersepah, baju yang tersusun rapi dalam almari habis berselerak, barang-barang lain tak payah cakap laaaaaa. HARU BETUL LAAAAA

Pendek kata perompak tu memang betul tak berapa nak bijak, berdasarkan siasatan polis,mendapati bahawa, pintu rumah kami hanya ditolak dengan tangan saja, lagi……….rantai besi yang digunakan untuk merantai pintu pagar di gergajikan hingga putus…… tak tau laaaaa

antara barangan aku yang hilangnya adalah:
1) HARD DISK
2) MP4
3) KERONGSANG
4) CHARGER HANDPONE
5) CHARGER CAMERA
6) MOUSE
tau tak? kerugian dianggarkan ada laaa dalam RM 300 lebihhhhhhhhhhh, wow kalu aku buat belanja makan cukup sebulan lebih tu,
tapi yang hairannya kerongsang aku yang murah tu pun perompak tu ambikkkk, benda tak berharga tapi setiap kenangan aku ada dalam tu,
aku dan kawan2 aku agaklaaaa perompak tu nak kan LAPTOP kami tapi mujurlaaaah kitaorang bawak pi kerja………………………… per pun pengalamannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
bila ingat rasa macam nak tergelak, tapi sampai sekarang aku tak nangis2 mungkin pagi sebelum kejadian tu aku dah puas nangissssssssssss

semoga kalian sumer terhibur dengan coretan aku hari ini,,,,,,,, jadikan ini sebagai pengajaran kerana tak sume orang akan dapat rasa apa yang aku rasa
salam sayanggggggggggggggggggg daripada SYAHIEDA

Advertisements

1 Comment »

  1. akak,siannye kna masuk ng perompak.umh akak ktne?bkn ke akak prktkl kt usim?takutnye..

    Comment by bie fpbu — May 30, 2009 @ 12:25 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: