Daniyaprincess’s Blog

December 31, 2012

I am already marrieddd……. (270412)………… Alhamdulillah

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 5:28 pm

Salammmm semua… lama ye tersangattt lama aku tidak mempostkan apa2 posttt dalam lakaran hatiku ini.. almaklumlah sejak bergelar isteri ni tidak sempat rsnya aku untuk duduk menaippp meluahkan apa dirss …. hehhehehe… aku sudah kawinnn,,, sudah jadi isteri seorang lelaki yang padaku cukupp sempurna…. dialah pengarang jantung,, peneman di kala duka, gembira , pahit dan manis hidup ini… iye …. lamarannya jelas membuktikan dialah untuk aku dan aku untukk dia…..

Abang, saya sygggg abangg….. sangattt2222.. abanglah imam, bapa, kawan, sahabat dan segalanya bagi saya…. i love you so muchhh……….

March 30, 2012

Abang niiii…………..

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 3:08 am

Salam sumeee…
hehehehe… aku masih berada di sini… jemari aku masih setia nak mengetuk papan keyboard ni..
aku nak cerita apa yang aku rasa semalam… entah nape semenjak dua menjak ni,, aku rasa macam tak puas hati je ngan tunang aku…. rasa nak marah, rasa kecik hati,,, n banyakkklahh.. tapi bila aku fikir balik,, dia langsung tak de buat salah ngan aku.. malah sentiasasaaaaa jaga hati aku yang memang suka snagattt sensitif… aku nak gi mana dia jadi peneman…. aku sayang dia.. sama macam aku sayang abah n maa,, serta adik-adik aku.. sayang sangattt….
semalam dia bagi dia punya pandnagan,, ye,, masa aku ngah tension aku tak mahu terima apa yang dia cakap… (arghhh kebudak-budakkan betulkan) eii.. tapi,, bangun daripada tidur,, aku teringat balik apa yang dia cakap.. aku akui kesilapan aku.. mungkin aku sudah mempunyai penyakit hati!!! nauzubillah….. Ya ALLAH jauhkan akuuuu…. aku tak nakkkkk…. aku nak jadi Muslimah yang baikkk….
Ampunkan aku Ya ALLAH………

SEPERTI DULU……….

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 2:56 am

Salam sumeeeee…..
Lama sudah aku tak update blog aku ni,, seingat aku lasstt update ari tu akhir tahun 2011,, lepas tu tak de apa2 entry aku masukkan…
sekarang ini aku masih bergelar seorang wartawan… tanggal 1 Januari 2012 yang lalu,, aku sudah beralih ke meja rencana Nasional untuk sisipan REHAL,, REHAL ni bercorak keagamaan laaa.. Alhamdulillah banyak yang dapat aku belajar… azam aku masih tetap sama… walaupun sudah beberapa bulan dan sudah hampir masuk bulan keempat, namun pada aku azam tetap azam yang sentiasa mekar serta kembang dalam setiap sudut hati aku.. aku sudah memiliki kereta.. DBV 2289.. adalah harta aku sebaik setahun bergelar pekerja… insyaALLAH aku juga bakal berkahwin… dannn impian aku mahu memiliki rumah…
Hari demi hari,, semuanya bergerak pantas meninggalkan aku yang masih seperti dulu.. aku tetap SYAHIDATUL AKMAL yang dulu.. yang bila pakai tudung memang tak pernah nak elok.. heheheheheh.. cuma sekarang ini aku semakin pandai menghias wajah…. ye lah.. aku dah nak jadi MRS kann.. (eeeii tak malu)…
ok lahh… entry ini adalah permulaan aku untuk tahun 2012… aku akan jadikan ia sebagai hobi di masa lapang… aku ni wartawan.. sudah semestinya blog, pen, buku catitan, recorder dan surat khabar tidak mampu untuk aku pisahkan daripada hidup aku ini….
P/S: aku harap sangat my future husband akan pahammmm minat aku ini..

December 31, 2011

Madu dan hempedu 2011……………..

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 11:27 am

Alhamdulillah….. aku bersyukur kepada-Mu ya ALLAH…di atas segala pemberian-Mu ini…terlalu banyak kenangan pahit dan manis 2011… membaluti rutin hidup aku.. banyak perkara baru yang aku belajar setiap hari… terlalu banyak juga air mata yang membasahi pipi aku ini.. daripada Nasional,, aku bertukar masuk ke rencana selangor kemudian aku ditukar masuk rencana Nasional.. tak pe setiap yang berlaku,, aku anggap ia sebagai cabaran dalam meningkatkan mutu kerja aku sebagai seorang wartawan seba boleh…

Aku bersyukur,,, insyaALLAH hujung bulan empat nanti aku bakal menjadi isteri kepada seorang jejaka… aku gelarkan di sini sebagai Mr. Jai….. perkenalan yang langsung tidak ku duga membenihkan rasa cinta.. hingga akhirnya kami ke jinjang pelamin… sweet kan………

lamakan aku tak update blog aku ni.. lepas balik dari Kelantan dan sebaik aku berukar ke meja rencana… hidup aku sangat sibuk… bekalan rencana perlu sentiasa ada….. tapi di sini aku mempelajari sesuatu…..

aku nak solat jap… nanti aku sambung balik ye…….. apa yang pasti.. aku akan capai azam aku yang tidak berjaya aku capai…… pada tahun 2011…

August 9, 2011

baik tidak semestinya baik

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 3:41 am

Tiada kata semanis bahasa, tiada perkataan mampu ku tuturkan walau untuk puaskan hati sendiri,aku bukan nabi yang cukup sempurna untuk bersikap memaafkan. perasaan tidak berpuas hati membuak-buak dalam diri.. sehingga mula mencambahkan benih kebencian dikit demi dikit. aku cuba berpura menjadi orang yang ‘cerdik’ dalam diam… padahal aku dibunuh dalam tawa.. bodohnya aku….
untuk mencarut dan melontarkan perkataaan membencikan rasanya itu zaman yang dah cukup lama berlalu, biarlah ia menjadi ninggalan sejarah yang hanya kana berputar seputarnya mengikut arus peredaran masa.

perasaan tidak berpuas hati kini menjadi dendam dalam hati aku, bimbang andai suatu masa nanti dia akan meletup mengeluarkan senjata yang cukup dibenci
satu yang perlu aku ingat seumur hidup, baik tidak semestinya bear-benar baik dan jahat tidak semestinya jahat,,,, untuk selamnaya

March 24, 2011

Can’t believe it……… i get it!!! OMG………

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 3:22 pm

Salam dan selamat malam sebagai pembuka becara……

hari ini adalah hari yang cukup bermakna bagi aku,,, aku macam tak percaya yang aku dah dapat lesen kereta dan aku bakal memiliki kereta…….. huhuhu. aku mmg rs nervous sangatttttt masa test tadi…….
tawakkalllllllllllllllllllllllll pada Allah Taala………….

Aku kena kaw2 punya ngan JPJ tadi,,, punyalah membebel sampai tahi telinga nak keluar tapi seperti biasa aku sabar…… menadah telinga dan akhirnyaaaaa………… rezeki memihak kepada aku…..

namun, jauh di sudut hati aku, aku mengharap semua adik-adik aku berjaya, kawan2 dan semua insan yang aku kenali……….. bagi setiap ciptaan allah mempunyai peluang…….. setiap orang mempunyai potensi untuk berjaya……..

Setiap yang berlaku itu pasti punyai hikmah yang aku dan kita sendiri tidak tahu,,, ini adalah rezeki aku, selepas berjuta tanggapan negetif aku dapat……. sampai satu tahap aku rasa seperti mahu berputus asa, tapi……. tidak aku tidak boleh berbuat demikian, kerana aku mempunyai tanggungjawab yang terpahat kukuh di bahuku……..

sujud syukur dan alhamdulillah kepada allah kerana memberikan aku peluang untuk berjaya dan aku harap semua orang akan berjaya mencapai cita-citanyaa……… aminnn

March 19, 2011

Kebencian menghantui diri

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 5:18 pm

Dian tak diam… hampir 10 bulan aku bergelar pekerja …. menjadi seorang pekerja mambuatkan aku semakin mengenali dunia luar dengan mata hati…….kita perlu menilai, menghidu bagai anjing mengesan mangsa … kita perlu berbuat begitu kerana manusia yang berada di sekeliling kita hanya talam dua muka……

jangan harapkan kebaikan orang kalau kita cuba untuk berbuat baik… bukan semua memahami isi hati kita kerana mereka juga mempunyai perasaan benci, dendam, suka, dan sebagainya.

aku mengharapkan panas hingga ke petang tetapi hujan menimpa bumi di tengah-tengah pengharapan aku………………., sayangggggggg…..

keadaan itu semakin membuatkan aku rasa benci yang teramat kepada insan yang buat aku menangisssss………………..

Hari ini aku…………….

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 5:07 pm

Salam semua…
di malam yang syahdu ini, aku terasa ingin menulis sesuatu… mewarnai blogku dengan kata-kata manis sebelum aku diulik mimpi indah mahunya….
ingin aku berkongsi pengalaman di petang hari ku di dalam komuter…. pelbagai ragam manusia ku perhatikan, manusia kan.. memang berjuta macam perangai… yang elok dijadikan panduan yang tidak elok dijadikan kayu pengukur demi melangkah kehidupan jauh………….
fikiran aku berputar berjuta masalah, berkecamuk,,, menahan seuatu yang menggeramkan….. tertanya hatiku.. sampainya hati manusia itu… semakin tidak aku hormati dia… sehari demi hari aku semakin membenci…………. benci untuk aku tengok muka dia……….. menyampahhhhhhhhh………………….

jangan dia ingat aku semakin menghormatinya.. aku menyampahhhh…………. sorry to say laaaaa………………… aku buat baik pun hanya sebab aku perlu bekerja di bawah …………………………..

better ……………… silent is better than talking a nonsense thingggggggggggggggggggggggggggg

March 8, 2011

sampainya hatiku

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 4:25 pm

Salam pembuka bicara,
ibaratkan blog ini umpama sebuah diari yang dalam tercatit semua keresahanku mengenai kehidupan. hari ini denga segan silunya, aku terpaksa meminta dengan abah dan maa di kampung. niat aku bila aku bergelar pekerja tidak mahu lagi aku meminta dari mereka, namun hujan di tengh hari,,, aku terpaksa… walaupun malu, tapi pada siapa lagi aku mahu meminta…. hanya pada mereka..

selalu ku fikir, apakah caranya untuk aku menambahkan pendapatan aku.. apa mesti melakukan sesuatu…. ini tidak cukup bulan habis,,, walaupun aku hantar duit ke kampung, alih-alih aku minta balik…… ya allah, macam mana ni…..

adik-adik aku ramai lagi dan mereka semua masih belajar………

tapi aku akan cuba untuk melakukan sesuatu yang boleh memberikan aku pulangan yang besar….

azam aku, aku sudah tidak mahu meminta tapi….. apakan daya….

ma, abah,,, maafkan kak long……..

March 3, 2011

Perlukah, patutkah… aku berbuat demikian?

Filed under: Uncategorized — daniyaprincess @ 3:56 pm

Salam semua…..

terlalu lama aku rasakan jejari runcingku tidak mengetuk papan keyboard laptop yang menjadi peneman setiaku selama beberapa tahun ini. mungkin kerana masa terlalu mencemburuiku untuk membiarkan ku menghabiskan walau sedetik di depan lappy kesayangan….

masa terlalu lama berganjak bak kata orang putih time is running and always running… hahaha ( aku bukan seorang pendeta bahasa….. lebih-lebih lagi bahasa Inggeris…….

setiap orang mempunyai angan-angan, impian dan cita-cita masing-masing, begitu juga aku…. aku mahu menulis buku dengan menggunakan namaku,, aku bukan mahukan nama dan kepopularan tapi aku mahu semua orang membaca apa yang aku tulis…..

Aku seorang wartawa, impian yang aku bina sejak kecil akhirnya menjadi kenyataan, aku berjaya… namun, aku bukan sehebat orang lain yang tidak pernah membuat silap, aku perlu bertatih seperti seorang anak kecil yang sentiasa jatuh apabila cuba berjalan…

selama hampir sembilan bulan aku bergelar seorang wartawan, berjuta pengalaman yang aku kutip, aku sentiasa mengingatkan diri aku supaya jangan cepat merasa puas dan bangga dengan apa yang dilakukan..

tapi aku manusia, aku sentiasa membuat kesilapan… kenapa perlu menghukum aku dengan mengatakan aku seorang yang tidak pandai dalam menulis… yaa… aku anggap itu sebagai satu pengajaran tetapi aku juga malu….

tidak dinafikan aku juga merasa geram… kenapa aku yang sering salah? tapi apa mampu aku buat sebab! aku bukan sesiapa yang berkepentingan……………

aku tahu aku mampu bertahan……………
ini semua adalah cabaran yang harus aku halangggggggggggggg………….
thanks to all yang membuatkan semangat aku mendidihhhhhhhhhh

wajarkah aku merasa marah bila ada pihak yang menghentam aku…….. membuat aku tertekan dengan,,,, cuba ajar aku perlahan,,, aku boleh buat jangan hina akuuuuu……….

Next Page »

Create a free website or blog at WordPress.com.